Ambitie

Met onze ambitie willen wij het volgende realiseren:

• Een warm (t)huis waar kinderen en jongeren met een meervoudige beperking kunnen logeren en/of wonen, die volledig rolstoel toegankelijk is met aangepaste meubels en inrichting.
  • Muziektherapie van de grond krijgen in Friesland
  • Inspringen op de bezuinigingen in de zorg door het aanbieden van verschillende therapieën binnen de zorgboerderij
  • Zorgen voor zelfvoorziening op de boerderij d.m.v. moestuin, appelbomen, eieren, melk, etc.
  • Wij onderscheiden ons van andere zorgboerderijen d.m.v. een of twee kamelen. Deze kamelen kunnen verzorgd worden door vaste bewoners en hun begeleiders. Daarnaast kunnen er excursies en feestjes georganiseerd worden in combinatie met een muziekworkshop, pannenkoeken eten en kamelenmelk drinken. Kamelen zijn sociale, gevoelige dieren die zeer geschikt zijn voor de doelgroep waar wij ons op gaan richten. En wij bieden naast dagbesteding, dagopvang, logies, wonen en werken ook verschillende vak therapieën aan en fysio- en/of ergotherapie. Het voordeel is dat de kinderen en jongeren deze therapie overdag aangeboden kunnen krijgen en dat het niet meer na schooltijd hoeft te gebeuren. Ook is het mogelijk om gebruik te maken van het therapeutisch zwembad. De doelgroep waar wij ons op richten is vaak gebonden aan een rolstoel. Onze zorgboerderij willen wij dan ook rolstoel vriendelijk maken met aangepast buitenspeelgoed.
  • Wij willen kamelenproducten gaan verkopen.
  • Het realiseren van een winkeltje waar bewoners hun producten kunnen verkopen.